06.11.2017 10:35:08 Paylaş

3. Turizm Şurası Sona Erdi

       Kültür ve Turizm Bakanlığının “Tam Zamanı” sloganı ile 15 yıl aradan sonra Ankara’da Sheraton Otel’de 1-3 Kasım 2017 tarihleri arasında gerçekleştirdiği 3. Turizm Şurası, Kültür ve Turizm Bakanı Numan Kurtulmuş’un değerlendirmeleri ile son buldu. Şuranın kapanışında konuşan Kurtulmuş, “Tur operatörlerine verdikleri uçak desteği 9 bin dolar çıkaracağız. Hazırlığımızı tamamladık. Ölü mevsimlerde getirenlere daha çok vereceğiz. Şimdiye kadar Türkiye’ye gelmeyen ülkelerden getirene daha çok vereceğiz ama yüksek sezonda gelene de biraz daha az vereceğiz. Bu planı uygulayacağız. Farklı teşviklerimiz olacak ve inşallah sizlerin talepleri doğrultusunda bu anlamda yolumuza devam edeceğiz” dedi.

       Şura kapsamında oluşturulan 13 komisyonun yoğun çalışmalar yürüttüğünü, bin 750 sayfalık bir raporun oluşturulduğunu ve Şuraya katılan herkesin “Tam Zamanı” olarak belirlenen sloganı benimsediğini anlatan Kurtulmuş, “Burada konuşulan hiçbir şey boşa gitmeyecek. En kısa zamanda sonuçlandırılacak” dedikten sonra öne çıkan temel konuları şöyle özetledi: “Bakanlığın teşkilat yasası ve teşkilat yasasını ilgilendiren bazı düzenlemeler de başta olmak üzere çok fazla yasal düzenlemeyi yeniden gözden geçirmek durumundayız. Bunlardan biri kurum ve kuruluşlar arasında koordinasyon ihtiyacının giderilmesidir. Turizmde destinasyon ve bölgesel yönetim bakımından koordinasyona ihtiyaç var. Bundan sonra turizmi ilgilendiren alanlarda ilgili bütün bakanlarla birlikte bu koordinasyon sağlanacak. Özel sektör de bu koordinasyonun önemli bir partneridir.”

       2023 ve 2071 hedeflerinin laf olsun diye söylenmediğini ve her sektörde, alanda hedeflerin güncelleneceğini dile getiren Kurtulmuş, 50 milyon turist, 50 milyar dolar turizm geliri hedeflerinin revize edileceğini, yukarıya doğru çıkartılacağını kaydetti. Bakan Kurtulmuş, burada ön plana çıkan beşinci hedefin teşviklere yönelik olduğunu anlatarak, “Bir takım teşviklere ihtiyaç var. Bu teşvikleri güncelleyerek önümüzdeki dönemde yine sürdüreceğiz” dedi.

      Bakan Kurtulmuş, “Eğer turizmin ve kültürün diliyle konuşmayı başarır ve uluslararası muhataplarımıza Türkiye’nin son derece zengin, güvenli bir ülke olduğunu anlatırsak Türkiye’nin bu marka değerini de çok ciddi şekilde güçlendireceğiz. Önümüzdeki dönemin en önemli stratejik 3. sütunu, ana meselesinin bu olduğunu düşünüyorum” diye konuştu. Türkiye’nin genel bir marka değeri oluşturmasının ötesinde bölgesel olarak da marka değerleri oluşturulmasının önemli olduğuna işaret eden Kurtulmuş, Türkiye’nin dünyada hala tam olarak tanınmayan birçok değeri küresel marka değeri haline getirmesi gerektiğini ifade etti. Göbeklitepe’nin dünyada hala çok az insan tarafından bilindiğini söyleyen Kurtulmuş, son derece önemli bir uluslararası belgeselde Göbeklitepe’ye de yer verilmesini sağlamak istediklerini bildirdi.

       Bakan Kurtulmuş, turizmde bundan sonraki dönemin “3. Evre” olduğunu vurguladıktan sonra şu bilgileri verdi: “Turizmin 3. evresinin 3 stratejik ana hedefi bulunuyor. Bunlardan ilki pazar çeşitlendirmesidir. Çin, Hindistan, Güney Kore, Japonya, Endonezya gibi Uzak Doğu Asya ülkelerinin kapılarını çalacağız. Dünya nüfusunun yarısını oluşturan bu bölgelerdeki ülkelerde alım gücü yüksek, gelişen, seyahat etmeye yatkın bir kitle bulunuyor. Bu ülkelere açılma Avrupa ile Rusya, Ukrayna gibi Türkiye’nin geleneksel pazarlarını ihmal etmek anlamına gelmiyor. Geleneksel olarak pazarlarda var olmaya devam edeceğiz. Türkiye’nin algısını, marka değerini oralarda daha fazla güçlendirecek her türlü çalışmayı yapacağız ama aynı zamanda yeni ve güçlü pazarlar olarak gördüğümüz bu pazarlara açılmak için de hep beraber seferberlik ruhuyla gayret edeceğiz.”

       Kurtulmuş, stratejinin ikinci ayağının dağ, kongre, deniz, sağlık, spor, kış turizmine kadar çok geniş bir alanda ürün çeşitlendirmesi yapmak ve ayrıca komşu ülkelerle oluşturulacak ortak paketlerle Türkiye’nin ürün çeşitliliğini artırmak olduğu bilgisini vererek, 3. stratejik hedefin de Türkiye algısını pozitif hale getirmek, Türkiye markasının değerini arttırmak şeklinde belirlendiğini bildirdi.

Resim Galeri